Rękodzieło artystyczne polega przede wszystkim na tworzeniu pieknych rzeczy, często z tego co nas otacza, a dla wielu jest całkiem zwyczajnym materiałem. Nieraz jestem bardzo zaskoczona, ile ciekawych pomysłów mają artyści na zrobienie czegoś pieknego właściwie z niczego. Doskonałym tego przykładem mogą być niezwykłe broszki z materiału. Jeśli przyjrzeć im się z bliska, nie jest to nic innego, jak tylko małe kawałki tkaniny, połączone jednak tak ze sobą, że tworzą niezwykłe kompozycje. Dla mnie- a jestem muszę przyznać eko-maniakiem, przy ktorym ludzie boją się wyrzucić plastikową butelkę do zwykłego kosza na śmieci:)- to doskonały przykład na wykorzystanie resztek materiału. Nie jest to może zbyt romantyczne stwierdzenie, ale już broszki z materiału, które tak powstają są bardzo romantyczne:) Jeśli więc artysta ma do wybory zakupić na przykład filc lub użyć to, co zostało mu z poprzednich projektów, ja przyklasnę tej drugiej opcji. Zresztą nie ma najmniejszego znaczenia, bo broszki z materiału, które oglądam właśnie w galeriach artysów są przepiękne i chwała twórcom za to, że pokazują nam, że coś co pierwotnie mogłoby zostać uznane za odpadki, może cieszyć nasze oczy jeszcze przez długi czas. Dlatego właśnie broszki z materiału zajmują tak ważne miejsce w moim sercu:)



Leave a Reply.