Biżuteria decoupage jest tworzona jedną z najstarszych metod ozdabiania przedmiotów. Decoupage narodził się na Syberii, gdzie był wykorzystywany przez wędrowne plemiona do ozdabiania nagrobków. Stamtąd dotarł do Chin, a w XVII wieku do Europy. Europejską stolicą decoupagu stała się wówczas Wenecja. W XVIII wieku decoupage zawojował dwór Ludwika (nie każcie mi pisać którego, bo nie pamiętam:)) Damy dworskie ozdabiały nim drewniane przedmioty i tak zaczęła się kariera tej techniki w Europie. Decoupage jest i wdzięczną i niewdzięczną formą sztuki. Z jednaj strony możemy go wykonać na praktycznie każdej powierzchni od najbardziej popularnego drewna, przez szkło, aż po metal. Z drugiej jednak strony potrzeba wielu ćwiczeń, cierpliwości, a przede wszystkim doświadczenia, aby móc wykonywać tego rodzaju przedmioty. Przez długi okres czasu decoupage wykorzystywano do ozdabiania przedmiotów, ale po pewnym czasie został zaadaptowany przez projektantów biżuterii, którzy zaczęli wykonywać w ten sposób także piękne kolczyki decoupage i inne elementy biżuterii. Najbardziej popularne stały się motywy kwiatowe- być może z tego powodu, że do decoupagu wykorzystuje się delikatne serwetki. I z tym właśnie przez bardzo długi okres czasu decoupage mi się kojarzył.  Projektanci zawsze szukają oryginalnych rozwiązań, więc szybko na swoje bazy zaczęli nanosić coraz to ciekawsze nadruki. Powstają w ten sposób nie tylko piękne kolczyki decoupage, ale również takie, które są coraz bardziej oryginalne. Najlepszym przykładem mogą być kolczyki z galerii Modny Design. Szukając kolczyków decoupage bardzo długo je omijałam, ponieważ z decoupagem zupełnie mi się nie kojarzyły. Przypadkowo wpadłam na jedne z nich przy okazji poszukiwania najbardziej oryginalnych kolczyków i moje zaskoczenie było naprawdę duże, bo nie miały wiele wspólnego z tymi, które znałam do tej pory. Bo kolczyki dymki z komiksów wcale mi się z decoupagem nie kojarzyły. Komiksowe dymki to jedne z najbardziej oryginalnych jakie widziałam. Umieszczone na nich fajne teksty, jakby żywcem wyjęte z komiksowej ramki, od razu mi się spodobały. Tekst jest trafny i na pewno kiedy założymy takie kolczyki decoupage, wszyscy je zauważą. Fajna biżuteria dla osób, które chcą się wyróżnić. Drugim przykładem mogą być kolczyki w kształcie gramofonowej płyty. Byłam przekonana, że jest to prawdziwa płyta w jakiś sposób ukształtowana w małe kółeczka, a okazało się że to decoupage. Ponieważ niedawno mieliśmy walentynki, muszę jeszcze napisać o kolczykach w kształcie serduszek. Motyw jakby trochę oklepany, ale u Modny Design podany w bardzo świeżym wydaniu. Fajny, mocny róż, albo te truskawki, które aż chciałoby się zjeść. Nie ma chyba lepszej metafory miłość. Piękne kolczyki decoupage wcale nie muszą więc być ozdobione kwiatami. Oczywiście i jedne i drugie są równie piękne. Fajne jest jednak to,że możemy je sobie dobierać w zależności od nastroju. Na bardziej melancholijny dzień kwiaty, a na dzień podboju świata kolczyki-dymki:)








Leave a Reply.