Ręcznie robiona biżuteria cieszy się ogromną popularnością, jest bowiem wyjątkowa i właściwie nie do podrobienia, bo każdy projektant od razu pozna podróbkę swojego małego dzieła. Mnie jednak najbardziej interesuje- mam bowiem skłonność do dochodzenia istoty rzeczy- jak powstaje oryginalna biżuteria hand made Czasem napotykam się na jakieś dziwne, nic mi nie mówiące określenia i postanowiłam sobie, że kiedyś poświęcę trochę czasu, aby się doszkolić. Zaczynam więc od początku. Pewnie wielu z was poznało już bliżej biżuterię sutasz. Sutasz polega na tworzeniu misternych konstrukcji z czegoś co mi przypomina sznureczki. Takie sznurki oryginalnie były wykorzystywane do naszywania na mundury wojskowe, ale pewnie jakaś żona generała tak piekielnie się nudziła, że postanowiła uszyć sobie z nich kolczyki. Nie jest to więc, tak jak byłam przekonana, naszywanie pojedynczych koralików na jakąś bazę. Biżuteria sutasz jest ostatnio bardzo popularna, ale trudno się temu dziwić, bo wygląda naprawdę pięknie. Dość ciekawą metodą jest także decoupage, którym oryginalnie ozdabiano małe, drewniane pudełeczka, wykorzystując serwetki lub skrawki papieru. I znów ta stara metoda, pochodząca z Chin, została wykorzystana przez projektantów biżuterii. Jedyna różnica jest taka, że drewniane bazy przyjmują kształt kolczyków lub bransoletek. Wbrew pozorom ozdabianie decoupagem wcale nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Klejenie cieniutkiego papieru może się skończyć tragedią, o czym sama się przekonałam. W trakcie całego procesu można napotkać na szereg problemów, więc aby zrobić coś ładnego, naprawdę trzeba mieć trochę wprawy. Jednak jak zwykle z pomocą może przyjść internet i masa blogów poświęcona decoupagowi. Mistrzowsko decouapagem zajmują się: Madjaszna i S3c3sja. Można podziwiać ich piękne kolczyki i bransoletki. Czasem zastanawiałam się co to takiego masa fimo, a okazało się, że jest to nic innego jak nasza stara, poczciwa modelina, którą chyba znamy wszyscy ze szkoły czy przedszkola. Piszę o modelinie, bo ślicznekolczyki z modeliny fimo można podziwiać u Anibyleco. Modelina jest o tyle wdzięcznym materiałem, że to co wsadzimy do piekarnika, aby utrwalić, z niego wyjmujemy. Nie rośnie jak drożdże, więc jesteśmy w stanie przewidzieć finalny efekt. Oryginalna biżuteria hand made to temat rzeka:)





Leave a Reply.