Kiedy szukam w myśli takiego rodzaju biżuterii, która trwa sobie przez wieki i wciąż jest popularna bez względu na trendy, przychodzi mi na myśl jedynie biżuteria z kamieni naturalnych. Nie trzeba daleko szukać, wystarczy doskonały przykład diamentów, które chyba nigdy nie wyjdą z mody. Ale diamenty to oczywiście przykład z jednego, bardzo drogiego końca, całej masy minerałów, które są wykorzystywane do produkcji biżuterii. Niezwykła biżuteria z kamieni naturalnych może być także świetną lekcją geologii, i zadziwiającym dowodem na to, że ziemia jest nieprzebranym skarbcem, z którego można wyciągać przepiękne przedmioty. Dla wielu osób jednak biżuteria wykonywana na przykład z diamentów może się kojarzyć z bardzo tradycyjnym wzornictwem. Ale okazuje się, że można znaleźć całe mnóstwo biżuterii, która jest niezwykle nowoczesna i jednocześnie ozdobiona minerałami. Taka biżuteria z kamieni naturalnych najczęściej powstaje w pracowniach artystycznych, gdzie kamienie są oprawiane w piękną ramę. Choć przez długi czas nie byłam do niej przekonana, kiedy zobaczyłam niektóre projekty, absolutnie się w nich zakochałam. Teraz mogę z całą pewnością powiedzieć. że taka biżuteria nie będzie mi się kojarzyć z Cepelią:)



Leave a Reply.